Cerebral City

An exploration of the power of public space, urban design, and finding yourself in a city. In this documentary, a young Australian woman discovers Melbourne’s public spaces through the narration of a designer who helped transform these spaces from a dying wasteland into vibrant places for people.

Shot in 2014 with the generosity of my new ‘mates’ and city designers, it reflects my own sense of self-discovery when I first wandered Melbourne’s laneways. Prior to this I’d become sort of disillusioned in my own relationship with filmmaking, but Melbourne inspired me to chase that sweet spot between information and emotion by combining an urban design tour with a sense of place meditation. I hope that people who watch this get excited about creating cities that are dynamic, creative and inviting to anyone”.
John Moody

Un’esplorazione del potere dello spazio pubblico, dell’arredo urbano, e della scoperta di se stessi in una città. In questo documentario, una giovane donna australiana scopre gli spazi pubblici di Melbourne attraverso la narrazione di un designer che ha aiutato la trasformazione di questi spazi da terre incolte a spazi pubblici.

Girato nel 2014 grazie alla generosità di amici e designer della città, il film riflette il mio senso di scoperta interiore la prima volta che ho esplorato i vicoli di Melbourne. Prima di tutto questo ero diventato un disilluso nella mia relazione personale con la filmografia, ma Melbourne mi ha inspirato a inseguire quel punto d’incontro tra informazione ed emozione combinando un tour sul design urbano con un senso di luogo meditativo. Spero che chi guarderà il film si entusiasmerà all’idea della creazione di città dinamiche, creative e invitanti per tutti”.

Film profile

Director: John Moody
Shot: John Moody
Editing: John Moody
Original music: Andrew Tuttle
Year: 2014
Duration: 11’ mins
Country: Australia
Scheduled for Festival on Festival 2016

Comments are closed.