Organism

 

Ha anticipato di oltre dieci anni il più famoso Koyaanisqatsi di Geoffrey Reggio, nell’affermazione dell’uso del time-lapse, e anche molti teorici urbanisti. Hilary Harris (1929-1999) in questo lavoro, durato quindici anni, legge la vita di New York come fosse un organismo biologico, da osservare al microscopio. E le sue indagini visive nella città vanno a scoprire i sistemi complessi con artifici di montaggio e alterazioni delle luci e del traffico. La routine degli spostamenti è flusso sanguigno e gli oggetti urbani centri di propulsione di comandi neurologici. E tutto è in costante movimento e mutazione.

 

With his use of the time-lapse, he is the forerunner by 10 years of the more famous Koyaanisqatsi by Geoffery Reggio, as well as many urban theorists. In this work, fifteen years in the making, Hilary Haris (1929-1999) interprets life in New York as if it were a biological organism, to be observed under a microscope. And his visual surveys in the city discover complex systems with masterly editing skills and variances of light and traffic. The routine of the movements becomes the blood flow and objects become the urban centres of neurological command propulsions. Everything is in constant motion and mutation.

Film profile

Director: Hilary Harris
Script: Hilary Harris
Director of photography: Hilary Harris
Editing: Richard Hardy, Hilary Harris
Music: David Hollister
Country: United States of America
Year: 1978
Duration: 19’23”
Scheduled for MDFF 2015

Comments are closed.